piątek, 23 czerwca 2017

O wielu zastowaniach zelu aloesowego

Jeśli jesteście ze mną już jakiś czas to na pewno wiecie, że żel aloesowy to jest coś co zawsze muszę mieć w zapasie. Aloes trafił do mnie stosunkowo późno ale jak się okazuje w idealnym momencie, gdyż na etapie zmagania się z trądzikiem. Podczas mojej walki miałam dużo okazji by przekonać się o tym jak świetne działanie ma własnie ten składnik kosmetyczny. Jak się jednak okazuje zastosowań aloesu jest mnóstwo stąd też moje stwierdzenie, że powinien się on znaleźć w każdej kosmetyczce. Jeśli jeszcze nie jesteście przekonane do czego mógłby wam posłużyć żel aloesowy, poniżej przedstawię wam kilka propozycji z mojego własnego doświadczenia oraz z pomysłów, które znalazłam w sieci.


Serum/ Baza pod makijaz

Nałożenie aloesu przed kremem na noc lub jako baze pod makijaż to jedno z moich ulubionych zastosowań właśnie tego kosmetyku. Aloes świetnie rozbudza rano poprzez swoje działanie odświeżające oraz daje rewelacyjne uczucie ulgi po ciężkim dniu. Oprócz tego aloes ani trochę nie obciąża skóry więc sprawdza się idealnie do każdego typu skóry. Wchłania się momentalnie stąd też po jego zastosowaniu nie musimy czekać z następnym krokiem pielęgnacji.

Skladnik masek

Zdecydowanie najczęściej używam aloesu do masek, które wykonuje w domu. Najczęściej mieszam go z glinkami lub spiruliną przez co papka nie zastyga szybko na skórze i możemy wyciągnąć z maski jak najwięcej. Najbardziej lubię połączyć aloes z kwasem hialuronowym, zieloną glinką, spiruliną i kilkoma kroplami dowolnego oleju. Taka mieszanka sprawdza się idealnie przy mojej problematycznej cerze, a dzięki dodaniu aloesu zmywa się łatwiej niż byłoby to w przypadku wypełnienia glinkowej maski wodą.

Lagodzenie poparzen i podraznien

Bardzo często borykałam się z nieprzyjemnym ściągnięciem skóry po zastosowaniu preparatów przeciwtrądzikowych. Dodatkowo obecność zaognionych stanów zapalnych wzmagała niekomfortowe poczucie mojej skóry. W takich przypadkach zawsze stosowałam aloes przez co moja skóra mogła poczuć ulgę i znacznie szybciej się zregenerować. W przypadku podrażnień np. po depilacji (również tej laserowej) lub reakcji alergicznych (np.pokrzywka) również uciekałam się do aloesu który łagodził nieprzyjemne uczucia i przyspieszał powrót skóry do właściwej kondycji..


Przeciwdzialanie lupiezowi

Aloes ma również działanie przeciwgrzybicze więc świetnie sprawdzi się dla tych osób które zmagają się z tego typu dolegliwościami. Dodatkowo przy jego zastosowaniu pobudzamy cebulki włosów do szybszego wzrostu. Taka wcierka potrafi przynieść bardzo sporo pozytywów.


Idealny dla alergikow i osob z tradzikiem

Żele aloesowe to niesamowicie delikatne produkty które sprawdzą się u osób z dość kapryśną skórą. Potrafi zaprzyjaźnić się z alergikami oraz osobami z problemem trądziku. W przypadku problematycznej skóry aloes nie tylko łagodzi stany zapalne i przyspiesza gojenie się niedoskonałości,o czym już wspominałam, ale przede wszystkim nie zapycha. Taki składnik kosmetyczny przynajmniej w moim przypadku stał się wybawieniem. Zadbał o odpowiednie nawilżenie skóry, a przy okazji zrobił to w taki sposób, który ani trochę nie obciążył mojej skóry.

Lagodzenie opuchlizny pod oczami

Skórę pod oczami mam dość kapryśną stąd też nie raz muszę sporo się nagimnastykować by przywrócić ją do przyzwoitego stanu. W moim przypadku nawet najmniejsze zmęczenie, choroba lub kilka godzin mniej snu odbija się właśnie na tej części ciała. Zazwyczaj przy okazji nakładania aloesu na twarz kładłam sobie nieco grubszą warstwę pod oczy. Aloes ma podobne działanie jak ogórek z lodówki z tym, że dodatkowo jest świetną bazą pod korektor. Wchłania się niesamowicie szybko i daje natychmiastową ulgę skórze. Nie czuje nieprzyjemnego uczucia ściągnięcia, a skóra od razu wygląda o niebo lepiej.





A Wy jak lubicie uzywac aloesu?

15 komentarzy:

  1. Właśnie słyszałam, że aloes ma na prawdę wiele zastosowań. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię ten żel z Holika Holika, lubię też z (chyba) altermedica :)
    W ogóle do aloesu mogłabym zaśpiewać ; "jesteś lekiem na całe zło" ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie głównie przy maskach, choć na włosy nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na włosach dopiero zaczyna gościć:D

      Usuń
  4. Używam z Holika Holika i dosłownie kocham go, teraz mam też swój posadzony :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja właśnie głównie pod makijaż go stosuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam żel aloesowy firmy GorVita i dobrze mi służy. O dziwo nie podrażnia mnie, a mam uczulenie na aloes.

    OdpowiedzUsuń
  7. ja używam jeszcze do włosów, na mokre włosy przed rozczesaniem ;) ładniej wtedy wyglądają ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Używam w podobny sposób, a dodatkowo na włosy jako nawilżacz. ;) U mnie super odbija je od nasady.

    Muszę dorwać ten z GorVita, jak na razie używam Holika Holika.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo miło że wpadłaś. Koniecznie zostaw coś po sobie, a jeśli mnie obserwujesz daj znać a na pewno wpadnę do Ciebie w wolnej chwili.