sobota, 29 sierpnia 2015

Pierwsza wizyta na siłowni - Jak ćwiczyć nogi ?

Często jestem pytana jak ćwiczyć nogi by były smukłe,a nie jak kulturysty. Spora część z was tego właśnie się obawia i uważa to za silny argument przeciw siłowni. Przed pierwszą wizytą na siłowni warto wiedzieć jak ćwiczyć żeby uniknąć zakłopotania oraz  by później nie okazało się że zrobiłyście sobie krzywdę :)

Co wziąć ze sobą na siłownie :
  • obuwie zamienne sportowe 
  • skarpetki na zmianę
  • strój do ćwiczeń
  • wodę mineralną niegazowaną
  • żel pod prysznic
  • dezodorant 
  • duży ręcznik
  • gumki i spinki do włosów

Dodatkowo warto zabrać:

  • klapki
  • mały ręcznik (w zależności od tego,czy chcecie go zabrać ze sobą na sale)
  • słuchawki 
  • odtwarzacz muzyki-telefon
  • biustonosz sportowy 



Na siłowni znajdziecie mnóstwo sprzętów do ćwiczeń na nogi.Jak zabrać się do roboty?

Krok 0 Wcześniejsza rozgrzewka- cardio (bieg,skakanka,rowerek itd)
Krok 1 Dostosuj sprzęt do swoich potrzeb by uniknąć kontuzji-zapoznaj się z instrukcją
 (zazwyczaj uchwyty do dostosowywania zaznaczone są na żółto)
Krok 2.Rozgrzej nogi na sprzęcie ustawiając niskie obciążenie -nie powinnaś odczuwać żadnego wysiłku ,to tylko rozgrzewka !
Krok 3 Wybierz obciążenie które nie wymaga od Ciebie sporo wysiłku - ważne jest by nie ustawiać wysokiego obciążenia, nie chcemy przecież powiększać mięśni. Będziesz musiała się trochę namachać :)
Krok 4 Ustal ile robisz serii i ile powtórzeń w każdej z nich - przykładowo 4 serie po 12 powtórzeń po każdej serii rób krótką przerwę na łyk wody
Krok 5 Ćwicz! Wykonuj ćwiczenia starannie (nie machaj bez sensu robiąc przy tym huk). Przy ostatnich seriach możesz zwiększyć obciążenie
Krok 6 Rozciąganie !

Ćwiczenia na siłowni nie oznaczają ćwiczenia jedynie na maszynach. Siłowania zapewnia wam profesjonalny sprzęt tj.maty,piłki lekarskie,piłki gimnastyczne, hantle o różnej masie, skakanki. stepy itd. To wszystko możecie wykorzystać do ćwiczeń.
Na dziś przygotowałam dla was proste ćwiczenie wysmuklające nogi(i nie tylko) :

Potrzebny sprzęt:

słuchawki + odtwarzacz muzyki
mata (najlepiej dwie)
Zaczynamy !
Włączcie muzykę, najlepiej jeśli będzie to rytmiczna piosenka( na początek wolna)
przykładowo >klik<
Seria 1.Po 8 wymachów /na pozycje na obie nogi
Seria 2.Po 4 wymachy/ na pozycje na obie nogi
Seria 3.Po 2 wymachy/na pozycje na obie nogi
Seria 4.Po 1 wymachu/ pozycje na obie nogi
Między seriami nie robimy przerwy!

Pozycja 0 -Wyjściowa

Pozycja 1-Wymach nogi na plecach

Pozycja 2- Wymach nogi na boku
Pozycja 3-Wymach nogi na brzuchu
POWTÓRZYĆ NA DRUGĄ NOGĘ !
Uwagi:
  • Pamiętajcie by trzymać tempo z piosenką- nie robić przerw między przejściami od pozycji do pozycji
  • Pamiętajcie by utrzymywać nogę prostą
  • Pogłębiajcie zakres nogi za każdym machnięciem
  • Nie odrywajcie bioder od ziemi ani nie zapierajcie się nogą niećwiczącą

Jak wam się podobał dzisiejszy post ? Swoją twarz zastąpiłam pushenem z racji tego ze podczas ćwiczeń nie koniecznie wygląda się korzystnie, jeśli rozumiecie :D 
Komentujcie i zapraszam was na:

Buziaki :*






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo miło że wpadłaś. Koniecznie zostaw coś po sobie, a jeśli mnie obserwujesz daj znać a na pewno wpadnę do Ciebie w wolnej chwili.