czwartek, 20 sierpnia 2015

Nie taka dieta straszna

Wiele z was zastanawia się zapewne na czym polega ta cała dieta. Część z nas pod pojęciem dieta widzi głodowanie, jedzenie bezsmakowych potraw a przede wszystkim tracenie mnóstwa pieniędzy i czasu na przygotowanie posiłku. Jak to wygląda w moim przypadku?


Wszystko zależy od naszego przyzwyczajenia. Jeśli jesteśmy przyzwyczajeni kilka razy w tygodniu jeść śmieciowe jedzenie(fast foody,słodycze itd) to trudno nam sobie wyobrazić inną rzeczywistość. Na dobrą sprawę takie jedzenie nie sprawia nam radości ,ponadto możemy sobie nie zdawać sprawy z tego, że jesteśmy uzależnieni od takiego jedzenia lub po prostu tak reagujemy na stres -zajadamy go.Przyczyny mogą być różne.

Czemu tak dokładnie fast foody nam szkodzą?
Przede wszystkim zawierają dużo soli, tłuszczu oraz cukrów prostych
Przykładowo jedząc w przykładowy obiad w McDonald's :
Big Mac + Duże frytki + duża Cola = 495+470+215= 1180 kcal -- jest to około połowa naszego dziennego zapotrzebowania kalorycznego.
Ponadto:
25 +23+0= 48g tłuszczu -- ok 70% dziennego zapotrzebowania
Natomiast :
Taki zestaw zawiera ok 152 g węglowodanów i jedynie 8 g błonnika
Dzienne zapotrzebowanie wynosi 25-40g dziennie.
Oznacza to, że po powyższym obiedzie nie czujemy się syci (błonnik zaspokaja uczucie głodu). Takim sposobem jemy puste kalorie,


Co zmienić w swojej diecie?
po 1 woda
po 2  zamienniki
po 3 oczyszczanie


Co z tą wodą?
Pijcie ponad 2,5 l wody/dzień .
Podczas ćwiczeń wybierajcie wodę mineralną by dostarczyć organizmowi to co podczas wysiłku tracimy.

Co zamienić na co ?
Pieczywo jasne -----------------> pieczywo ciemne
jasny makaron ------------------> ciemny makaron
jasny ryż     ----------------------> ciemny ryż
Dlaczego? Większa zawartość błonnika !:)

śmietana --------------------> jogurt naturalny

cukier w herbacie --------------> miód

olej słonecznikowy -------------> olej kokosowy/olej rzepakowy

sól ---------------> sól morską/himalajską

cukier biały -----------> cukier brązowy

Jak oczyścić organizm?
Pijąc wode,wode z cytryną ,sok z grejpfruta oraz zieloną herbatę.

Zdrowa dieta pochłania mnóstwo czasu i pieniędzy?MIT!
Przedstawiam wam banalnie prosty przepis na omlet, który dziś wrzuciłam na instagrama.

Omlet z bananem i płatkami owsianymi 

Składniki :
1-2jajka
1 Banan
Pół szklanki płatków owsianych górskich lub łyżka mąki z płatków owsianych górskich
Olej kokosowy/olej rzepakowy/oliwa
Dodatki(według uznania):
plaster ananasa
jedno kiwi

Przygotowanie:
Jajka ,banan i płatki owsiane wymiksować na jednolitą konsystencje. Następnie powstałe ciasto smażymy na nagrzanej patelni z olejem. Po usmażeniu dodajemy dodatki i gotowe.Smacznego ! :)


Tym miłym akcentem kończę na dziś:) Jak wam się podobał dzisiejszy post ? Komentujcie :)
Nie zapominajcie o instagramie facebooku i sondzie :)



1 komentarz:

Bardzo miło że wpadłaś. Koniecznie zostaw coś po sobie, a jeśli mnie obserwujesz daj znać a na pewno wpadnę do Ciebie w wolnej chwili.