czwartek, 31 marca 2016

Wiosenny detoks

   Cześć słoneczka!
To już wiosna! Czas wygrzebać się spod ciepłego koca i wyjść złapać kilka ciepłych promieni słońca oraz świeżego powietrza. Czas też odstawić świąteczne wypieki i wziąć się za siebie. Nie wiem jak Wy, ale gdy na dworze panuje słoneczna pogoda od razu bardziej się chce. Najwyższy czas złapać wygodne buty i trochę się poruszać. Oprócz tego warto zadbać o nasze samopoczucie od środka. Jak poznać, że potrzebujesz detoksu? Zapraszam dalej :)





Czujesz się zmęczona? Masz słabą kondycje włosów, paznokci i skóry? Masz trudności z zasypianiem? Masz problemy z koncentracją? Palisz papierosy lub pijesz alkohol? Masz problemy trawienne? Jeśli odpowiedziałaś chociaż raz TAK bardzo możliwe że twój organizm wymaga detoksykacji.

W mediach często słyszymy o tzw 'zakwaszeniu organizmu' czyli po prostu dużej obecności toksyn. Nic dziwnego, że po zimowym leniuchowaniu nasz organizm może potrzebować oczyszczenia. Od czego zacząć?

Rusz się! 
Wyskocz z ciepłego koca! Możesz pójść na siłownie, pobiegać na świeżym powietrzu lub pójść na zwykły spacer. Daj możliwość twojemu organizmowi wyrzucić to co szkodliwe podczas aktywności.

Pij dużo wody!
Woda wypłukuje z nas toksyny. Warto pod ręką mieć butelkę wody i wyrobić sobie nawyk, by po nią sięgać. Nie od razu co prawda Rzym zbudowano, ale wszystko przyjdzie z czasem. Osobiście dość długo przyzwyczajałam się do OGÓLNIE picia wody. Mój organizm nie był przyzwyczajony do wody ani do picia płynów. Generalnie wystarczyła mi jedna szklanka czegokolwiek dziennie. Teraz widzę że to nie wpływało na mnie korzystnie. Zatrzymanie wody w organizmie nie służy nikomu. Na razie jestem na etapie 1,5l dziennie, a jeśli ćwiczę jest to ok 3l .Wyrobiłam sobie nawyk by co rano pić szklankę wody ze świeżo wyciśniętą cytryną (lekarze często zalecają taką metodę radzenia sobie z zakwaszeniem).

Jaką wodę wybierać? Odsyłam Was TUTAJ.

Wybieraj takie produkty które pomogą Ci się oczyścić :
  • zielona herbata
  • cytryny
  • żurawina
  • buraki
  • kapusta kiszona
  • kasza jaglana
  • seler
  • natka pietruszki
  • zioła
  • jabłka
  • figi
  • grejfruty
Uzupełniaj cukier
Po treningu warto uzupełnić cukier, ale nie słodyczami, a np. bananem. Niedobór cukrów może powodować stres, a co za tym idzie obniżenie odporności, a w sezonie wiosennym bardzo łatwo złapać jakieś przeziębienie bo pogoda bywa zdradziecka i zmienna.

Pamiętaj: Zadbaj o swoje samopoczucie od środka, ale nie zapominaj o aktywności która też jest istotnym elementem detoksykacji.

Jeśli jesteś ciepłolubem spędź chwile w saunie wiecej -TUTAJ-




Pamiętacie jeszcze jak pisałam Wam 10 fit wskazówek?
Trzymam za Was kciuki w wiosennym budzeniu się do życia. Trzymajcie się ciepło i zdrowo!





Dołączacie do mnie i wiosennej detoksykacji?


Jakie są wasze sposoby?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo miło że wpadłaś. Koniecznie zostaw coś po sobie, a jeśli mnie obserwujesz daj znać a na pewno wpadnę do Ciebie w wolnej chwili.