wtorek, 1 grudnia 2015

Nie daj się chorobie - od kuchni

Sezon gryp i przeziębień szaleje, a my wraz z nim, Podczas drogeryjnych przecen,galeriowych wyprzedaży i natłoku spraw łatwo zapomnieć o tym co najważniejsze- o zdrowiu. Wystarczy chwila nieuwagi, a urlop z antybiotykami gwarantowany. Nie ma niestety złotego środka, dzięki któremu obronimy się przed niechcianymi wirusami. Są jednak sprawdzone domowe sposoby, dobrze każdemu znane oraz takie które przetestowałam na sobie i również się sprawdziły.
Nie daj się chorobie i pomóż swojemu układowi odpornościowemu.
Oto pierwszy post z tej serii,ale dziś od strony kulinarnej. Co warto wybierać?




ODPORNOŚĆ OD KUCHNI
Skuteczne i naturalne antybiotyki;

żurawina- ogranicza rozwój bakterii oraz skutecznie zapobiega infekcjom dróg moczowych i pęcherza. Przyspiesza proces zdrowienia. Zmniejsza ryzyko chorób serca oraz chroni przed wrzodami żołądka. Dodatkowo zmniejsza zapadalność na choroby dziąseł . Żurawina ma działanie przeciwgrzybicze.

czosnek  -zapobiega infekcjom wirusowym układu oddechowego i je zwalcza. Czosnek wspomaga trawienie, chroni przed zawałem i udarem. Ponadto niszczy pasożyty z jelit oraz obniża ciśnienie krwi. Dodatkowo czosnek działa antynowotworowo, Hamuje rozwój bakterii i odmładza (opóźnia procesy starzenia się organizmu), Warto spożywać czosnek po kuracji antybiotykowej (odbudowuje florę bakteryjną)

cebula - bogate źródło substancji bakteriobójczych i witaminy . Cebula jest świetnym środkiem na kaca, wrzody oraz blizny. Ponadto warzywo może zmniejszyć ryzyko rozwoju raka , zapobiega również zakrzepom, nadciśnieniu i obniża poziom cholesterolu. Surowa i duszona działa przeciw zaparciom. Dodatkowo cebula ma działanie przeciwgrzybicze. Wskazane jest spożywać cebulę po kuracji antybiotykowej.

tymianek - ma właściwości przeciwbakteryjne i przeciwzapalne. Jest często składnikiem leków na trądzik oraz preparatów na kaszel. Wspomaga pracę układu pokarmowego, łagodzi bóle reumatyczne, odkaża kanały zębowe i łagodzi stany zapalne dróg rodnych. Tymianek jest składnikiem wielu kosmetyków ponieważ działa odkażająco, przeciwzapalnie i oczyszczająco na skórę. Należy jednak pamiętać by nie spożywać tymianku w nadmiernej ilości ponieważ jest trujący, może prowadzić do uszkodzeń wątroby serca itd.

Lista produktów w które również warto się zaopatrzyć :

kiełki
jagody
migdały
 kefiry
 kasze
czarna porzeczka 
pomidory
 kiszoną kapustę
miód 
cytrusy
imbir,
chrzan
oregano
 cynamon
 bazylie

Mam nadzieje, że moje kuchenne rady pomogą wam uniknąć choroby w tym roku. Jeśli jednak was coś dopadnie mam nadzieje, że dzięki moim wskazówkom szybciej wrócicie do zdrowia. Jakie są wasze sposoby na unikanie przeziębień i grypy? Dawajcie znać i trzymajcie się ciepło! :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz